Analýza možností digitalizace agendy
Naše analýza vychází ze zjištění získaných prostřednictvím výzkumů a procesního mapování aktuálního stavu průběhu agendy.
Postupujeme vždy ze dvou směrů zároveň:
- „zvenku dovnitř“, tj. od potřeby koncového uživatele dovnitř do systému veřejné správy,
- „odshora dolů“, tj. s ohledem na legislativní ukotvení a potřeby úředníků, kteří jsou vázání určitými normami a požadavky.
Vytváříme precizní identifikaci potřeb uživatelů. Zjistíme tak:
- jaké překážky mohou digitalizaci agendy provázet, jaké procesy lze optimalizovat, jak nastavit efektivní sdílení dat;
- jaké stávající systémy lze pro digitalizaci využít, případně jak je bude potřeba upravit nebo doplnit;
- jakou míru eliminace ruční práce u konkrétních činností jednotlivých aktérů může digitalizace agendy přinést;
- do jaké míry bude možné odbourat papírové verze dokumentů a nahradit je elektronicky, případně zda bude potřeba počítat i s elektronickými platbami (např. platební brána);
- jaké úpravy legislativy bude digitalizace agendy vyžadovat;
- jaké typy uživatelských přístupů, s jakým rozsahem oprávnění pro jednotlivé aktéry bude potřeba nastavit;
- jaké vstupy, nástroje a výstupy je potřeba vytvořit, doplnit nebo zachovat, aby nový systém vyhovoval všem uživatelům s ohledem na jejich potřeby nebo vykonávané činnosti.
Vytváříme finální procesní modely, které zohledňují jak původní stav průběhu agendy, tak optimální nastavení procesů v rámci digitalizované agendy.
Zpracujeme návrh řešení a předkládáme zadavateli srozumitelný přehled variant rozsahu a obsahu digitalizace agendy, tak, aby se mohl jednoduše rozhodnout pro jednu z nich.